طبس – حقاني – سرپرستي يزدفردا: نشست هم انديشي بيمه خدمات درماني با موسسات طرف قرداد و پزشكان طبس برگزار شد .

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان طبس، در نشستي كه مديركل بيمه خدمات درماني استان يزد، فرماندار طبس ، مدير شبكه بهداشت و درمان و مسئول بيمه خدمات درماني طبس نيز حضور داشتند ، مسائل مربوط به پزشكان و موسسات طرف قرارداد بيمه خدمات درماني بررسي شد.

در اين نشست كه در محل سالن جلسات جهاد كشاورزي طبس برپا شد ، پزشكان و موسسات درماني طرف قرداد از نزديك مسائل ، مشكلات و نظرات خود را مطرح نمودند.

فرماندار طبس در اين جلسه ضمن برشمردن ويژگي هاي شهرستان طبس و با تشكر از سفر مديريت بيمه خدمات درماني استان يزد به شهرستان طبس، گفت: شهرستان طبس بزرگترين شهرستان خاورميانه است و با در نظر گرفتن مسافت زياد اين شهرستان با مركزاستان و مشكلاتي كه در نتيجه مساحت و محدوده وسيع و پراكندگي جمعيتي در اين شهرستان وجود دارد، برپايي اينگونه جلسات ، مهم است و باعث ارتقاء اميد و افزايش انگيزه خدمت كنندگان به مردم شريف طبس مي شود.

"عزيز بهزادي" شاخص جمعيت براي اختصاص بودجه و اعتبارات را ملاك خوب و كافي ندانست و افزود: تعداد بسيار زيادي انسان در زلزله سال 1357طبس از بين رفتند و اگر آن ميزان جمعيت مي ماند ، در حال حاضر جمعيت طبس بيش از جمعيت فعلي بود و نبايد شاخص جمعيت را در اعتبارات در نظر گرفت ، بلكه وسعت و پراكندگي شهرستان و تبعات مربوطه بايد مد نظر قرار گيرد.

وي اضافه كرد : مردم طبس داراي حيا و حجب زيادي هستند و مشكلات خود را بازگو نمي كنند و با توجه به پراكندگي و بعد مسافت طولاني كه بين مراكز شهري و روستايي شهرستان و نيز فاصله زياد با مركز استان وجود دارد ، جمعيت پراكنده طبس براي امور خود بايد مسافت طولاني را طي كنند و از اين رو طبس را ويژه بايد ديد.

مديركل بيمه خدمات درماني استان يزد نيز گقت:سازمان بيمه خدمات درماني در تلاش است همه خانوادهاي ايراني را تحت پوشش بيمه همگاني قرار دهد تا دغه دغه مردم در خصوص درمان از بين برود.

"محمد دريجاني" درادامه افزود با فرصتي كه دولت با طرح ملي بيمه درمان ايرانيان براي احاد جامعه فراهم نموده، همه مسولين بايد به اين مهم توجه نمايند و با مطرح نمودن در نشستهاي خود دولت را در تحقق اصل 29 قانون اساسي ياري كنند.

وي درخصوص پرداخت به موقع مطالبات و اطلاع رساني پيرامون مفاصاحساب و پرداخت علي الحساب مبلغي جهت پرداخت حق كارانه به پزشكان قول مساعد داد.

اين مقام مسئول در ادامه با ارائه توضيحات مبسوط از پزشك خانواده و نظام ارجاع از پزشكان متخصص خواست تا در جهت كامل نمودن چرخه كامل درمان بيماران روستايي با پزشكان خانواده كمال همكاري را داشته باشند.

دكتر دريجاني با اشاره به سال جهاد اقتصادي افزود: پزشكان در فرايند درمان بيماران توجه جدي به اقتصاد سلامت داشته باشند.

در اين جلسه همچنين دو تن از پزشكان خانواده نمونه و يك نفر ماماي نمونه با اهداي لوح تقدير و هدايايي مورد تجليل و قدرداني قرار گرفتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا